Ta inte tårta om du vill ha bröllopstårta

Standard

Det bjuds på tårta på jobbet idag. Rosa och väldigt fluffig. Matchar mina glittriga armband perfekt.

Jag tar en smal bit. Som givetvis tippar omkull på fatet. Ogift.

Fast…hm.. tar jag stadiga bitar varje gång det vankas tårta så kanske jag själv blir en så stadig bit att jag inte orkar ta mig ut på avelsmarknaden. Ogift.

Jag drar slutsatsen att unga kvinnor som vill smaka på bröllopstårta bör hålla sig undan tårtor fram till dess.

 

Raka motsatsen gäller med oskulden. Den behöver man inte spara till bröllopsnatten.

Kommentera

