På hal is

Standard

Så började balettsäsongen igen för den lilla. Och fyrtiofem minuter balett innebär exakt lika många minutrar löpning för min del. Det är min lilla deal. Istället för att sitta i korridoren och stirra in i väggen så måste jag ut och plåga min kropp. Passa på. För missar jag den chansen så kan jag inte skylla på henne resten av veckan när jag verkligen inte ids jaga ur kroppen lite svett.

Säsongspremiären bjöd på halt underlag. För varje steg framåt åkte fötterna några retliga centimetrar bakåt. Och baksida lår ville vända om innan vi lämnat parkeringen. Med faktiskt, det gick bra. Ändå.

På slutet tänkte jag till och med att jag kunde springa hur långt som helst.

Men då planade vägen ut och övergick i flåsig uppförsbacke. Sneglade jag bakåt och såg att min medvind knappast berodde på förvånansvärt god kondition, utan snarare vägbanans generösa lutning. Ute på hal is där med kan man säga.

Kommentera

