Impulskontroll

Standard

Kontroll över mina impulser finns inte med i min meritförteckning. Det har aldrig varit min starka sida. Jag har knaprat på det jag varit sugen på. Spottat ur mig ord utan att tänka. Och svarat ja, utan att veta vad jag svarat på.

Men man kan väl ändra sig.

Så jag gör det. Eller försöker i alla fall. Och nu aktar jag mig för telefonen. Det finns ett nummer där som jag inte ska ringa. För kärlek handlar om något annat än att ta. Kärlek ger man.

If you love somebody, set them free!

Men det gör ont.

Ändå.

Kommentera

