Gosedjurskenneln

Standard

Jag har en rätt stor kull att hålla reda på. Förutom dottern så finns Alice, Rosenblad, Anna, Patrick, Rosa, Dream, Rose-Bud, Delfina och en helt koloni andra blandade smådjur. De rymmer ofta från inhängnaden. Och jag kastar alltid ett ont öga på lillmatte när det händer. Jag får för mig att det är hon som inte reglat dörren.

Min bokhylla är en utmärkt klätterställning för rätt många djurarter har det visat sig. Och svinga sig i min Benjamin Fikus behärskar de flesta. Kul.

Vid läggdags letar djuren upp en skön plats att rulla ihop sig på. Hela kulle är rörande överens om att min säng står högst upp i hierarkin. Min största valp hade jag lyckats mota in på sittrum, men tolv hundar blev ändå kvar på min säng.

Det blev ett fasligt gläfsande när jag knuffade ner dem på golvet, så jag lät dem behålla sitt paraply (vad de nu skulle med det till).

Kommentera

