Reglerad städning

Standard

För ett år sedan fick jag en vit låda monterad i hallen. Jag trodde det var ett modernt proppskåp, men där hade jag fel. Det är en dosa som reglerar arbetsinsatsen.

Eftersom mamma kommer ner i eftermiddag så ville jag röja upp i mitt skatbo. Man kan nog lätt känna sig misslyckad som mamma om dottern bor i en knarkarkvart. Tvättmaskin åkte igång, diskmaskinen fylldes och damsugaren startades.

Men se, det var för mycket arbete det. Dosan i hallen bröt strömmen. Men när jag lät damsugaren vila så landade jag strax under gränsen för tillåten ansträngning en söndag förmiddag, och dosan tillät mig att fortsätta gno.

 

Förresten, jag fick en roll tilldelad i Trassels mamma-barn lek. Jag blev städerskan. Snacka om typecasting.

3 reaktioner på ”Reglerad städning

  1. Vi har samma problem om det är kallare än elva minus. Då får vi tänka på hur mycket el vi använder på en gång. Många 16A-proppar blir det …

    (Elpatronen hoppar igång när det är -11.)

  2. enkel matematik… tvättmaskin 1100 watt dammsugare 1200 watt en säkring på 10 ampere = 10 x 230 volt = 2300 watt kaboom prova annat vu dvs vägguttag 😀 men men i digress….

Kommentera

