Trafikplaneraren som är ute och cyklar

Standard

Ska man sätta rätt kvinna på rätt plats så ger man inte mig uppdraget att koordinera någons resan. Jag får svåra svettningar när jag ska boka åt mig. Och dränker i princip mig själv i mitt eget svett….eeek…när jag får ansvaret över någon annans tur.

En gång köpte jag biljett till ett anslutningståg som lämnade perrongen ett par timmar innan jag själv beräknade vara på plats. En annan gång satte jag mig på en buss som gick åt fel håll. Men den gången jag klev på bussen och lämnade packningen i busskuren vet jag inte om jag vill prata om ens.

Det är med hjärtat i halsgropen jag skickar iväg dottern med transport till skolan på morgonen. Hon kan lika gärna hamna på en skola i Gnarp.

 

En reaktion på ”Trafikplaneraren som är ute och cyklar

Kommentera

