Kroppsbyggarsymmetri

Standard

Jo, man får ju lära sig finliret nu när man rör sig i muskelbyggarkretsar. Jorusåatt. De nickar till mig när jag kommer nuförtiden, de där köttbullarna som har haft en committed relation med Atletklubben sen tonåren. Den längsta relation de någonsin haft, skulle jag tro. Här pratar vi riktigt engagemang och 100 % lojalitet. Samtalsterapi är ett främmande begrepp i de här förhållandena.

Det är lite noga det där med resultatet av träning. Det ska inte bara vara muskler, det måste vara symmetri också. Killen som bara tränar överkropp får inga kompisar. Fjuniga tonåringen som helfokuserar på ådringen på underarmarna blir bara (möjligen) beundrad av sina jämnåriga likasinnade. Och tjejer som tränar i fnittriga små grupper förtjänar inte ens en blick (om de inte är väldigt snygga förstås för då blir det ett väldigt flexande helt plötsligt).

Nåja. Min första lektion i symmetri handlade om biceps/triceps. De ska nämligen vara lika stora. Se skiss intill. Varning för starka bilder (ok, inte så värst starka, men jag kunde inte motstå pappahumorn). Nog tycker jag själv att det ser bra ut. Lika lite på båda ställena liksom.

Hm, bäst jag slänger in en bild till så att ni inte får för er att jag diskuterar pasta.  Spaghettiarmar. Fattar ni!?

Men jag ser vissa likheter mellan legenden Arnold och blekfisen Jessica. Vi har samma frisyr. Så där ser jag också ut när jag vaknar på morgonen. Harkel, harkel, host. Jorusåatt, man har onekligen de rätta förutsättningarna!

6 reaktioner på ”Kroppsbyggarsymmetri

  1. När jag läste rubriken så hade jag gårdagens teori på ridskolan i förförståelsen. Alltså höger-vänster-symmetri. Precis som vi är hästar olika starka i sina sidor och rör sig därför olika graciöst på ett böjt spår (alltså när de går i en cirkel). En oliksidig häst går med förkärlek med rumpan bredvid det spår runt som frambenen följer. Åt ena hållet går han med rumpan innanför, åt andra hållet med rumpan utanför.
    Idealet är alltså att gå på samma spår , vänsterhovarna för sig och högerhovarna för sig.

  2. Cecilia N är som Wikipedia. Fast bättre. Tack för den lilla lektionen.

    Och hm…behöver jag träna upp vänsterarmen mer så att jag skriver lika graciöst med vänsterhand som med höger?

Kommentera

