Radikalfeminism och andra svåra ord

Standard

Det är klart att man vill hänga med i debatten. Naturligtvis vill jag lämna efter mig en mer medmänsklig värld än den jag växte upp i. Självklart vill jag bidra till att alla ska behandlas lika.

Men mitt bristande engagemang sitter i att jag faktiskt knappt begriper vad de pratar om. Radikalfeminism! Vad är det? FTM, TS, HBTQ….jag menar WTF!?

Man känner sig utanför. Dum. Obildad. Och man törs knappt ha en åsikt i frågan eftersom man inte har det rätta språket. Det blir en klubb för inbördes beundran. Dessvärre.

Men jag känner igen upplägget. Är inte detta grundkursen i att hålla människor på avstånd? Något man tar till för att behålla makt. I styrelserummet till exempel. Hemma i köket. På elgiganten.

Jag tycker inte det är snyggt alls. Inte i något sammanhang.

Nej, kom ner på jorden hörrni! Och skynda er innan bubblan ni blåser upp spricker. Alltför stora egon gör nämligen det till slut. I alla sammanhang.

2 reaktioner på ”Radikalfeminism och andra svåra ord

  1. Max

    Det är inte så svårt att ta reda på vad akronymerna står för. Jag tycker faktiskt inte att du ska ha en åsikt i frågan om du saknar kunskap om ämnet, däremot tycker jag att du ska skaffa dig kunskap och därefter ha en åsikt. Lättare för dig själv också, det är svårt att ha en åsikt om något en inte vet något om.

  2. Ooo, min första hat-kommentar. Betyder det att jag är en riktig bloggare nu när någon kastar skit efter mig? 🙂

    Nåja. Jag tänker att det blir nog inte många åsikter överhuvudtaget om man måste ha 100% kunskap i ämnet först.

    Ps. Jag kan googla. Jag vet vad förkortningarna betyder, men det var liksom inte det som var poängen.

Kommentera

