LCHF Pestoschnitzel och sallad

Standard

Dagens måltid blev pestoschnitzel och sallad. Köttbiten hade jag fiskat upp från halvaprisetkorgen på affären. Där gör jag mina fynd. Jag blir kallsvettig av att blicka ut över oändliga rader med mat och försöka komma på vad jag är sugen på. Bättre med ett begränsat urval av gammal mat. Då kan man inte vara så kräsen.

Pestoschnitzel och sallad

Bred ett tjockt lager pesto över schnitzeln och skjuts in i ugnen på typ 200 grader tills det är klart. Under tiden bygger du en hög av goda grönsaker på tallriken. Salladsmix, rädisor, gurka, sockerärtor och sparris blev det för mig. Denna gång. Nästa gång gör jag garanterat några andra fynd. Ringla min favvodressing på grönsakshögen, nämligen olja, balsamvinäger, salt, peppar, salladskrydda och dijonsenap. Shake-shake.

6 reaktioner på ”LCHF Pestoschnitzel och sallad

  1. Säg inte att det här håller på att förvandlas till en lchf-blogg? Det vore ju bara såååå slöseri på bloggtalang! (tycker jag som är lite anti)

  2. Mikael Marin

    Jag gillar verkligen de här små insticken då och då med matförslag 🙂 Men du kan inte, i ett recept skriva ”tills den är klar” ?? Vadå tills den är klar? Här krävs ett ungefärligt tidsmått! Banne mig!

  3. @Maria. Man blir inte puckad. Det är bara ett par dagar i början, när kroppen ställer om sig, som man kan känna sig lite matt. Men att man skulle vara trögtänkt i längden är bara en myt. Faktum är att tester har visat att man blir mer skärpt.

    @Micke. Jag skriver inga exakta tider för jag vet inte. Och det är bättre att vara lite vag när man inte vet vad man pratar om. 🙂

Kommentera

