Traktor med skorsten

Standard

Jo, jag var ganska gammal innan jag fick förklarat för mig att det var inte en skorsten som satt på traktorn, utan ett avgasrör. Och förklaringen kom naturligtvis efter ett gigantiskt skratt.

Själv blev jag matchande traktorröd. Och tänkte att den där skorsten i alla fall hade passat bra på mig för att släppa ut ångan.

 

4 reaktioner på ”Traktor med skorsten

  1. Döh!
    Avgasrör monterat lodrätt med utblås uppåt ÄR en skorsten!
    Skulle ju inte tro att vi har ett ”avgasrör” överst på taket eftersom vi har en panna inunder.

  2. Monique

    Mig har man skrattat om många gånger. Jag trodde att en älgstutsare var en svensk variant på vår ”nederländska” kofångare…. 🙂

    • Det är för att du ÄR skojig, min eländiga älskling 🙂

      Själv minns jag att vi hade väldigt roligt åt en klasskamrat i mellanstadiet som vid åsynen av en bild på en stridsvagn ställde den oundvikliga (och i sammanhanget mycket jungfruliga) frågan: Varför sitter avgasröret däruppe?

  3. Jag fick delvis rätt på Facebook. Nåt om att man nog kan kalla det skorsten, för det spelar ingen roll vad som förbränns….ved eller diesel…restprodukterna ska ut någonstans.

    Om man är ärlig så har man nog rätt många (skämmiga) missförstånd på lager. Jag ska gräva fram fler vid tillfälle så att inte inflyttade Monique känner sig så ensam. 🙂

Kommentera

