Bonuspappa anmäler sig för tjänstgöring

Standard

– Mamma, ska han bli min nya bonuspappa?

Nej, det ska han inte. Det var första gången jag såg honom. Har ingen aning om vem han är, men han ser snygg ut på ett lite farligt sätt. Alltså helt klart min typ. Och min typ är inte alls bra för mig. Ser jag min typ så vet jag att det är fel typ. En kaxig skit som har alla egenskaper man tillskriver de värsta av männen.

Direkt vi kom in på caféet så såg jag att han uppskattade det han såg. Pupillerna vidgades och en antydan till leende svepte över hans ansikte. Själv försökte jag att spela oberörd. Men jag kände hur hans blickar hela tiden landade mot min rygg. Och när jag vände ansiktet åt hans håll så fångade han direkt upp mig.

Tillslut hittade han en ursäkt att prata med mig. Skämtade och blinkade. Och jag svarade, skämtade och tittade tillbaka.

– Men mamma, om du inte känner honom, varför pratar han då med dig?

– Ärligt? Han tyckte jag var fin.

Dottern försvann in i min axel med sitt fniss. Och när hon var klar med det så kom tusen frågor. Bland annat den om han skulle bli hennes nya pappa.

2 reaktioner på ”Bonuspappa anmäler sig för tjänstgöring

Lämna en kommentar