Konstig morsa

Standard

Märklig kvinna, hon den där mamman till en av Trassels kompisar. Jag hör hur det snackas om henne och hur leendet stelnar till något när man nämner hennes namn.  Jag har till och med fått frågan om hon är lämplig som mamma.

Själv är jag förälskad i henne. Denna orkan av känslor. Helt utan synbar kunskap om de sociala reglerna. Hon säger precis vad som poppar upp i huvudet. Ostrukturerat och galet. Men så ärligt att jag bara gapar av avundsjuka.

Hon säger inget för att imponera på mig. Tvärtom hör jag både ärlig avundsjuka och frustration. Och när hon skryter som sina fördelar så lyssnar jag uppmärksammat och unnar henne all framgång.

Och jag tänker att om denna kvinna, som serverar sina barn verkligheten, är olämplig som mamma så tror jag att det skulle vara barnförbud hos de flesta av oss.

2 reaktioner på ”Konstig morsa

Kommentera

