LCHF Smaskig mellis

Standard

Det här brukar jag bjuda mig själv på när jag är lite småsugen på nåt gott.

Några skedar turkisk yoghurt. Ju fetare desto bättre. Hackade paranötter (bästa nöten ur LCHF-perspektiv och dessutom god). Kokosflingor och bär. Vill man göra efterrätt av rätten så strö över hackad mörk choklad, eller ringla över lite honung.

4 reaktioner på ”LCHF Smaskig mellis

  1. Oki. Visst är paranötter såna där som man tidigare kunde köpa till jul? ”Svarta” trekantiga. De är vansinnigt goda och de första jag kastade mig över. Fast nu har jag förstått det som att man äter så många nötter att de inte kommer ihåg att plantera i den hastigheten de behöver för att klara fortbeståndet. Eller är det nån annan? *vilsen i nötternas rike*

Kommentera

