Rumpan fram?

Standard

Fram, eller bak? Det är frågan!

Ett av de där fynden jag gjorde i helgen var ett par långkalsongsjeans från en tantaffär. 100 spänn ville de ha för dem och jag argumenterade inte emot.

Var lite groggy i morse, var jag. Såg två etiketter på byxorna, gjorde jag.

Chansade och ormade ner kroppen i korvskinnet. Inte alls sköna var de när jag hade fått benen på plats. Men så ska väl tantbyxor kännas, tänkte jag och drog upp dem ännu närmare armhålorna.

Men så kom jag till jobbet. Och satte mig ner. Och visade myntinkastet för städerskan som passerade bakom ryggen. Då först slog det mig. Kan jag ha satt på mig byxorna bak och fram? Kriss Kross.

Men allvarlig. Det är inte så lätt när de ser likadana ut fram som bak.

4 reaktioner på ”Rumpan fram?

  1. Mikael Marin

    ha ha ha.. men pröva andra sättet då!! kanske sitter dom som en smäck helt plötsligt. Så! Marsch in på muggen och vänd på dom!

  2. Om du från fyrsömskorsningen i grenen mäter den ena upp mot midjan mot den andra så ska det vara skillnad på längd. Längst = bak. Finns det ingen skillnad så finns det kanske en anledning till att de reades?

    Med första barnet i magen hamnade jag på en superrea med små plagg. Fyndade. Trodde jag. Det fanns ju inte en chans att rymma en blöjbak i de byxorna visade det sig ett halvår senare. Halva blöjbaken täcktes inte.

Kommentera

