Halvtaskig lunch

Standard

Idag var lunchen en katastrof. Det har hänt tidigare. Crash and burn på matfronten alltså. Jag har i sinnessvaga ögonblick fångat upp saker från mitt kylskåp och förvandlat det till en lunchlåda, ingredienser som borde förpassats till papperskorgen istället. Man kan inte micra pommes. Det blir fruktansvärt äckligt. Dressingdränkt sallad blir gegga över natten. Och guacamole blir oaptitligt svart.

Men denna misslyckade lunch serverades på restaurang. Jag beställde rostbiffsallad. Och smackade förtjust med munnen. Då skickade kassörskan över en lite plastbytta med små kladdiga bitar rostbiff och pekade mot salladsbuffén. Tag själv, sa hon. Jag stängde munnen.

Vid salladsbuffén hittade jag rivna morötter, lite bladsallad, ananas och några tomatbitar.

Bon Appétit då!

4 reaktioner på ”Halvtaskig lunch

Kommentera

