Blåst brud

Standard

Jag är inte tillräckligt blåst. Det tycker min dotter och slänger med huvudet för att visa precis hur mycket en kalufs ska bölja i vinden. Och jag ser i hennes kroppsspråk att hon har många förebilder att luta sig mot. Tecknade förebilder! Hon tror nämligen att hennes hår rinner som vatten genom luften i perfekta mjuka vågor. Hon känner inte knuten i nacken som formats av åtskilliga timmars lek med…hm…en rörlig mössa.

Men jag kan se att jag också är lite snarlik en tecknad figur när man ställer mig i motvind. Gissa vilken?

2 reaktioner på ”Blåst brud

Kommentera

