V får du inte se!

Standard

Snappar upp att TV-serien V går på omtag. Fast om jag bänkade mig framför TVn ikväll så skulle det vara nytag för min del. Inte fick jag sitta uppe och se serien för 20 år sedan! Som enda barn i välden blev jag förpassad till sängen. Mycket förnedrande att gå till skolan dagen därpå och inte kunna låtsas om att man inte blev rätt för råttätarna.

Och när jag tänker efter så tror jag att mina föräldrar bestämde sig för att neka mig (och mina syskon) denna härligt skrämmande värld enbart baserat på förutfattade meningar. Inte testkollade de ett avsnitt för att kontrollera skräckhalten. De blev tillräckligt rädda för vad tidningarna skrev misstänker jag.

Hur som helst tänker jag inte se V nu. Jag gillar inte att bli skrämd. Och äckelorgier klarar jag mig utan. Tacka vet jag svtplay och VM på skidor. Fast nu blev det visst lite bakhalt. Jag inser just att det är precis lika mycket gömma sig bakom kudden i stafett som i lamm som tystnar.

 

Och på begäran. Här kommer världens kortaste spökhistoria. Är ni beredda? Här kommer den…

-Buh!

Kommentera

