Mina hemliga förälskelser

Standard

Bara för att man är förälskad så behöver det inte betyda att man gör något åt det. Det kan vara nog så mysigt att bli varm i magen på ett lagom avstånd.

Nu distansnjuter jag till exempel av mannen med de ljuvliga ögonen, han som är så söt att man vill sätta honom på en pinne och rulla in honom i strössel. Eller skära honom i skivor och servera bakelsen nygräddad och med vispad grädde i sällskap av en kopp kaffe och ett dussin tanter.

Och han, han som är dubbel så gammal, tre gånger så skärpt och med en förtjusande vass personlighet. Vräker vårdslöst omkull alla fördomar jag samlat på mig om män i den åldern. Han står på min önskelista som Jessica’s new best friend.

Eller han som är omotiverat sexig. Jag är, föga förvånande, en sån som gärna låter fingrarna spela på magrutor och tänderna hugga tag i en hård axel. Men den här mannen är inte paketerad på det sättet. Tvärtom. Överkropp som en flaskhals och en mage som jäser över tillåtna breddgrader. Kläder som hör hemma på 90-talet och inga synliga spår efter en frisyr. Men ändå. Farligt läcker.

 

 

3 reaktioner på ”Mina hemliga förälskelser

Kommentera

