Varmt barn och överhettad mamma

Standard

I telefonen hör jag bara tårar.

– Hur är det? frågar jag med hjärtat i halsgropen.

– Inte bra!

Min lilla stora tjej har feber och fått lillasysters fot i ögat. Det är bara för jobbigt. Jag måste komma ut och hämta henne. Nu mamma. Fort. Snyft.

Nu sitter hon i fåtöljen framför en film och äter färska jordgubbar. Då och då tittar hon upp på mig med matt blick och mustasch av blåbärssoppa och säger att allt snurrar.

På andra sidan vardagsrummet håller mitt hjärta på att koka över av ömhet och medlidande. Jag frågar om det går bra att jag pratar med henne som om hon vore liten igen. Och det gör det. Faktum är att hon tycker det är lite mysigt säger hon.

– Naw, liten. Mammas lilla töta flicka.

3 reaktioner på ”Varmt barn och överhettad mamma

Kommentera

