Dejtingsajten coop

Standard

Ibland inbillar jag mig att jag faktiskt kommer att träffa någon att läsa tidningen tillsammans med under utdragna helgfrukostar. Någon som fortfarande tycker att jag är söt trots att dräller mitt äggskal över hela bordet. Någon vars sömndoft får mig att ta en extra omväg med kaffekoppen bara för att borra ner min näsa i nacken.

Och eftersom man inte kan träffa någon man inte träffar så måste ju denne någon vara på platser där jag befinner mig. Jobbet. Gymmet. Hemmet. Eller Coop.

Ertappade mig själv med att sucka besviket när jag lämnade affären bakom mig idag. Nähä, ingen livspartner bland hyllorna den här gången heller. Men så snubblade jag till och nästan föll över min egen dumhet. Vad är rimligheten egentligen att hitta något annat än smulor bakom bröddiskarna? Har någon någonsin krockat med kundvagnen och ramlat rätt in i en kärleksfull famn? Har kassörskan någonsin delat ut sitt telefonnummer tillsammans med ett löfte om evig trohet?

Nej, såklart inte. Och framfusiga flörtare på coop får bara misstänksamma blickar. Ungefär samma blick som jag gav han som inte slutade prata med mig på gymmet igår. Alltså han som såg ut som om han var på dejtingsajten Högslätten.

2 reaktioner på ”Dejtingsajten coop

  1. Katrin G

    Hej! Här brukar jag dyka in ibland och läsa dina inlägg, kul kul. //Jag trodde att det var mest vanligast att man träffades via jobbet, har för mig att jag läst det någonstans, googlade lite i ämnet och tydligen är det här de fem vanligaste sätten att träffa sin partner:

    29 % träffas via vänner och bekanta, på en middag eller en fest
    23 % blir kära via en nätdejtingsajt
    14 % blir förtjusta i varandra på jobbet (julminglet är en het mötesplats enligt tidningen Metro)
    13 % träffas på krogen
    8 % träffas i skolan eller via en hobby

    Att ha vänner som gillar matchmaking är det som gäller om man ska tro på siffrorna och då får du ju referenser på köpet, inte dumt alls. 🙂

  2. Grym research! Men….snyft, snyft….inga siffror från coop. Antar att min bästa chans är att, vid middagstid, systematiskt våldgästa mig igenom hela Facebook.

Kommentera

