Träningsvärk eller influensa?

Standard

Hm, blir till att åka utan stavar ser jag.

Träningsvärk eller influensa? Symptomen än snarlika. Det ömmar svagt över hela kroppen och runt nacken spänner det och drar. Huvudet känns lite tyngre än vanligt och man vill helst att någon ska plocka upp det lilla stycke man är och lägga det på soffan. Bästa boken inom räckhåll. Och löfte om rykande hett te.

Men även denna gång är det träningsvärk. Överkroppens övergående smärtor från i måndags och de smygande förvarningarna om hur ben och rumpa kommer att kännas framåt kvällen, med en hälsning från gårdagens pass.

Det blir ingen öm omvårdnad av den här kroppen, nej det får skylla sig själv. Men en kopp doftande te ska den få. För att den så snällt ställer upp på allt plågsamt jag utsätter den för. Igår lyfte jag upp dryga två ton från golvet. Ja, inte allt på en gång men utspritt på ett antal gånger och med lite vila emellanåt. Men jag här hur det låter. Helt sjukt!

Och ikväll blir det mer av den plågsamma sorten. Då ska jag öva teknik så att jag kan hålla jämna steg med byborna. Stor rafflande skidtävling på lördag. Jag åker som ”Men In Black”, med svart kostym och grym blick.

4 reaktioner på ”Träningsvärk eller influensa?

  1. Det viktigaste är ju att låta kroppen vila ordentligt. Det är när du vilar som den får chans att bygga upp sig. Tyvärr har jag förmodligen anammat det rådet lite för mycket, det visar sig nämligen att om du inte tränar alls så kan du inte vila dig till en perfekt kropp.

  2. Min soffa har ingen hög tröskel. Jag är fantastiskt bra på att lägga mig raklång däri och bara vila.

    Så risken för överträning är liten. Men tack för omtanken.

Kommentera

