Frågestund

Standard

Jag och min vårkappa har bestämt oss för att det är vår. Vädret tycker annorlunda och skickar kalla kårar längs armarna så att jag måste spänna hela kroppen för att inte börja hacka tänder. Men då slår det mig. Man ska ju vara avslappnad. Mjuk och följsam i kroppen. Lös och ledig.

Och när jag släpper på alla spänningar så börjar jag hacka som besatt.

Nu till min fråga.

Är mina avslappnade käkar och hackande tänder ett bevis på att jag har harmoni i kroppen?

Eller är det mer som om jag skulle slappna av i bäckenet så att jag kissade på mig?

6 reaktioner på ”Frågestund

  1. det är nog som att kissa på sig… att darra ur sig. Ja, absolu!
    Och dessutom är det humor.
    Kul att hinna se dig idag. Du är skitsnygg av någon anledning… har du fixat håret eller brukar du vara sådär snygg om man tittar efter?

  2. Nånstans, jag vet inte om det är på fullaste allvar, så har jag hört/läst/sett att det där med att darra gör att det alstras en gnutta värme (fysikens energilektion: det blir alltid spillvärme) av muskelarbetet.

    För övrigt anser jag att det är för tidigt att klä sig vårligt
    Ska man nödvändigtvis se ut som att man klär sig vårligt i alla fall så får man lirka in lite ylle innanför. Underställ är rätt smidiga.

    Man blir mer frusen av att vara kissnödig. Var inte det.

  3. Det är bara gifta kvinnor och andra icke tillgängliga kvinnor som tycker att jag är snygg. Det är nedrans otur för mig. Men jag gläder mig ändå vilt för att ni tycker det.

    Och jag det är också glädjande att jag har ”cecipedia” som kommentator. Man lär sig alltid nåt nytt av det uppslagsverket. 🙂

Kommentera

