Skicka ett mail om du också är mänsklig.

Standard

Det har alltid varit så att min största rädsla är att bli lämnad ensam. Alla mina mardrömmar som liten handlade om det. Men nu bor en känsla i mig som är större än ett berg av rädslor – jag känner en förlamande skräck för att mitt barn ska lämnas ensam. Ensam i en miljö hon inte känner till. Skräckslagen och utelämnad. Jag kan inte ens föreställa mig att jag skulle överleva om hon sattes på ett plan och skickades till Makedonien.

Och frustrationen över att de som sätter henne på planet inte förstår vad de gör skulle få mig att slita skinnet av kroppen.

Det känns futtigt, men jag har i alla fall skickat ett mail till högsta hönset som beslutat att två små barn ska utvisas, utan sina föräldrar, till ett land där de inte talar språket. Så kan man inte göra. Det är bara för omänskligt. Fem och tio år gamla är syskonparet.

Jag vet inte vem Per är, men han har en fiffig länk på sin sida som komponerar ett mail och sätter rätt mottagare i adressfältet. Gå in här och skicka ett mail du med. Kanske, kanske hjälper det dessa barn. Och förhoppningsvis hjälper det barn i framtiden.

Eller så klickar du direkt på detta! så öppnas ett mail. Fungerar bara om du har ditt outlook eller liknande igång.

Kommentera

