Vi vann!

Standard

Prestigefylld skidtävling stod på kalendern idag. Vaknade med stor nervositet i magen. Snurrade varv på varv på köksstolen men fick ändå i mig min gräddsprängda smoothie och de kokta äggen. Försökte bläddra i en tidning, men hade glömt hur man gör när man läser.

I startfållan idel putiga skidrumpor och tighta röda skiddressar fullsmetade med loggor och textremsor. Pulsen ökar takten och når max innan jag ens passerat startmarkeringen. Varför gör jag detta?

Blodsmak och bakhalt 50 meter senare. Lite för fort på väg ner mot stadion igen. Aj, aj, aj, jag kommer att störta inför raden av åskådare. Puh, klarade mig. Shit vad killen med magen åker fort. Kan jag inte ens ta rygg på en sån? Jag är värdelööös. Tror inte att jag vänder mig om för att konstatera att jag åker sämst.

Får ingen flyt på åkningen. Eller så kan jag inte åka. Det är också en rimlig förklaring till att jag ligger sist. Med hjälp av bra glid och grym stakning tar jag mig ändå runt banan och i mål. Metallsmak och andnöd omfamnar mig när jag stannat. Varför gör jag detta?

På prisutdelningen fick vi kliva överst på pallen!

Hurra, hurra, hurra!

(Bästa utklädning)

2 reaktioner på ”Vi vann!

Kommentera

