I en annan del av världen…

Standard

…kaosköar man för att lägga rabarber på iPad2 först av alla. Det blir bråk och svarthandel och jag kan inte begripa varför man måste ha en platta nu-nu-nu. Dessutom skulle jag tro att denna vargflock redan har version 1 hemma i sitt bo. Så vad handlar paniken om?

Hur ser min verklighetsuppfattning och självbild ut om jag inte kan avvakta något? Kanske en dag, eller ett par veckor. Hur kommer det sig att jag kan gå över lik för något jag inte visste jag behövde för två år sedan?

Man kan faktiskt vänta i månader på något man vill ha utan att identiteten förintas.

Och säker finns det människor som helt blev utan, men på något konstigt sätt överlevde ändå. Ja, tänka sig.

Kommentera

