Nej, jag behöver inte motiveras längre

Standard

Hade ett missförståndsrally via sms med en kompis häromdagen. Hon ville peppa mig att jag fattat rätt (LCHF)beslut och jag tolkade det som hon ville ha pepp för att gå ner de där kilona igen som otillåtandes klättrat upp på hennes kropp och fastnat.

Fast grejen är den att jag behöver inget pepp längre. Märkte jag. Till min förvåning. När jag tänkte efter. Jag har inga som helst problem att hålla kosten. Och de gånger jag tar en kaka så översköljs jag inte av en våg av dåligt samvete. Jag vet att en kaka räcker. Och faktum är att jag inte får i mig fler kakor än just den. Kroppen säger ifrån. Med all önskvärd tydlighet.

Men ögat har inte riktigt hängt med. Jag tar fortfarande lika stora tårtbitar som jag gjorde för ett år sedan. Vilket innebär att jag slänger 3/4 av portionen. Men först efter att jag kämpat med den ett tag. Det är inte kul att slänga någons bakverk. Det känns som om jag förolämpar kocken.

Min vikt har stannat på 63 kg prick sen ett halvår tillbaka. Musklerna växer dock i volym så jag antar att det är lite underhudsfett som omvandlas. Och jag är fortfarande 20 år, enligt den där supervågen.

Till och med den rätta maten åker ner i kundvagnen per automatik. Och det är i kyldiskarna jag hittar det mesta jag vill ha, så jag klär mig varmt. 🙂

 

Ja. Normaliserat med andra ord. Där ser man.

 

Det är bara timmarna på gymmet och ensamma turer längs vårvägarna som känns lite tradigt ibland.

4 reaktioner på ”Nej, jag behöver inte motiveras längre

  1. mariaprytz

    Den där supervågen låter väldigt intressant. Vad gör den? Min våg väger bara kilon rakt av. Den är just nu på 65 men jag tänkte driva på den mot 60. Men den säger inte att jag är 20 år.

  2. Ja, våga vägra frys och de oändliga hyllmetrarna med flingor och vit pasta.

    Vad vågen egentligen gör vet jag inte. Men den mäter motstånd i kroppen och spottar sedan ut fakta om kroppsfettprocent, muskelmassa, vätska i kroppen och något som Lena säger heter metabolisk ålder. Nåt om vilken ålder min ämnesomsättning har. Typ. Jag har inte apparaten själv utan åker med jämna mellanrum till henne för invägning. Det är mycket bättre med andra mått än bara vikt, för det säger ju inte så mycket.

Kommentera

