Febertopp och golvmopp

Standard

Här har vi sjukstuga. Mamman tvingar upp mobiltelefonen i febriga trettiofem grader. Den reagerar på fånigt fnitter. Även vänliga ord som kommer från andra sidan luren ger febertoppar. Jag är en sån sucker för smicker. Stryker omkring benen på folk och tigger komplimanger. Står längst fram vid buffébordet när det vankas beröm. Och gullar med min mapp på jobbmailen som heter egoboost (där har jag samlat på mig tre mail, varav två är av privat karaktär…)

Sjuåringen spyr ner möbler. Ja, men mamma, jag vet ju inte hur det ska kännas precis innan jag kräks. Men sen gick det bättre, när jag förklarat att man paniksväljer till ingen nytta strax innan allt kommer upp.

Men om jag skulle krysta ur mig en positiv slutkläm på detta så är halva vardagsrummet nystädat och det sprattlar förväntansfullt i mitt bröst.

Kommentera

