När man får det man behöver, och inte det man ber om

Standard

Jag bad om två adjektiv som beskrev vem jobb-jessica är. Och jag fick mer än så tillbaka. Jag fick en mängd ord som jag måste portionera ut i små doser för att jag ska kunna ta in vad de betyder. Och jag fick mascara i ögonen, snor på tröjärmen och ett hjärta flera nummer för stort.

För det är så här jag vill vara, och det gör ont i hela kroppen av lycka när jag förstår att någon annan också uppfattar mig så.

Engagerad
kompetent
representativ
Lojal
man kan vara trygg i att kunden alltid är fokus
Tydlig
rak
schismfri
kan hantera feedback
vill bli bättre
nyfiken
redig
ambitiös
fattar snabbt
kan säga förlåt
lever för att bli bättre, med klokskap som innebär att hon vet att hon inte vet allt
9 reaktioner på ”När man får det man behöver, och inte det man ber om

  1. Oj. Hade du väntat dig något annat? Att dom skulle tycka illa om dig eller? Jag menar, eftersom du blev så mascarig. Du är väl den du är.
    Jag skulle nog bli lite misstänksam och tro att folk smörade, eller ville dölja något- men det säger väl mer om min bakgrund än om någon annans självförtroende…. typ.

  2. Du får en oväntad komplimang, vad gör du?

    1. Börjar gråta, för du tror att hela världen hatar dig.
    X. Ber vederbörande dra åt helvete, för att du hatar världen.
    2. Sträcker på dig, och säger ”jag vet”.

Kommentera

