Var det du eller jag?

Standard

Jag var först med receptet på grönpepparbiffar. Eller, jag var först i familjen med att börja använda det. Jag uppfinner inte ny recept hur som helst. Jag snor andras, byter någon krydda och kallar det mitt. Min lillasyster hävdar med samma bestämdhet att det var hon som var först. Vi har en fullständig låsning.

Det var inte jag som hade lämnat spår i trosorna. Det är jag helt säger på. Men det är min syster precis lika bensäker på, fast tvärtom. Det var inte hon. Svårt att avgöra när mamman hade klätt oss som tvillingar. Vi har en fullständig låsning.

Datorn är faktiskt min. Det har jag ett kvitto på. Sjuåringen argumenterar väl för att den är lika mycket hennes. Vi har en fullständig låsning.

Kommentera

