Rätt klädd till fel pris

Standard

Många, många kronor la jag på ett par byxor häromdagen. Till mitt försvar måste jag säga att de var väldigt snygga. Ja, ni ser ju själva. Vilken fullträff.

Jag gjorde till och med en lite undersökning innan. Och när jag frågat tillräckligt många hittade jag (äntligen) en person som lagt 4000 spänn på ett par byxor. Mina skulle bli ett fynd i jämförelse, så jag lät mitt mastercard glöda till för ett ögonblick. Ah, tillfredsställelse.

Men döm om min förvåning när jag tittade ner på hallmattan i morse och hittade en exakt kopia av mina byxor. Och till en femtedel av det pris jag betalade.

Fast ni ser ju att Kappahl bara är en billig kopia. Till och med min pose snor de utan att skämmas.

En reaktion på ”Rätt klädd till fel pris

Kommentera

