Tack, men är jag lurad nu?

Standard

Tomt igen. Det går inte ens att låtsas att jag är typen som tänker ”halvfullt”. Bara att plocka med sig stora plånboken och ge sig av ner på stan.

För nästa sak som jag måste erkänna är att jag är svag för dyr hudvård. Svinsvag. Svindyr. Älskar små fina burkar som påstår sig innehålla extrakt från växdelar ingen visste fanns. Jag sväljer med hull och hår argument om att äkta guld skulle vara bra för ögonlocken. Och jag radar upp mina produkter i badrumsskåpet på ett sätt som gör intendenterna på Louvren avundsjuka.

Igår köpte jag lyxiga artiklar för totalt 550 kr. Och med på köpet fick jag en ask andra onödighetsvaror (bland annat en liten sprayflaska som det står ”awakening mist” på…den kan jag garantera att jag kommer att testa verkningsgraden på) för ytterligare 500 kr.

Vänta lite nu! Hur kan det löna sig? Istället för att säga tack så får jag impulsen att be den uppsminkade kassörskan att redogöra för procentsatser och tillverkningskostnader. Men jag hejdar mig. För jag får ytterligare 100 kr att handla för nästa gång jag kommer in.

Vaddå, gick jag 50 kr plus nu?

 

 

En reaktion på ”Tack, men är jag lurad nu?

Kommentera

