Bilbytardagar

Standard

Jag bytte upp mig, det måste man säga. När jag hämtade dottern från dagis fick hon använda en stege för att ta sig upp. Och hela resan tillbaka in till stan ägnade hon åt att testa alla reglage som fanns inom räckhåll. Ta det försiktigt, sa jag. Det kanske finns en knapp som gör att det här vrålande monstret lyfter och flyger iväg med oss.

Och ja, i den här typen av bil så ingår det överlägsna flinet i grundpaketet. Jag tittar föraktfullt ner på leksaksbilarna och tanterna som försöker skynda sig över gatan när jag kommer i vrålande hastighet rakt mot dem. Trummar lite förstrött på ratten. Nickar med huvudet i en takt som bara hörs inom mig. Tja. Läget? Jo, tack!

Sen tänker jag på det andra muskelpaketet. Det som försöker pressa in sig i min lilla bil istället. Och då måste jag lägga huvudet på sned och le lite. För fina människa att vara osjälvisk.

Kommentera

