Skattesmygtitt

Standard

Nu dräller folk med sina gula papper överallt. På avställningsytor och bordskanter. På skrivbord och hallmöbler.  Som ett frestande bakverk ligger de där och väntar på att någon olovligen ska slänga ett öga på dem.

Hur mycket får han/hon tillbaka i skatt? Mer eller mindre än vad jag får? Hur ser årslönen ut och hur många slantar finns undanstoppade på diverse sparkonton?

Jag får 3 800 kr tillbaka, så nu vet ni det. Alltså inte tillräckligt stor summa för att göra någon skillnad, men tillräckligt mycket för att göra något roligt. Och det där med pengar på kontot….om vi säger så här….att gifta sig med mig innebär få ekonomiska fördelar. Jag har fler rutor på magen än jag har tusenlappar på kontot. Typ. 🙂

Kommentera

