Kreativ prissättning

Standard

Lunch?

De har börjat med lunch. Konditoriet. Och de bjuder på en rejäl utmaning. Man måste passera en kilometer lång disk med frasiga maränger, knallrosa bakelser och vräkiga räkmackor innan man når kassan och kan tvinga ur sig beställningen ”en sallad tack”.

Förra gången jag var där tog jag dagen lunch. Kycklingspett, ett glas vatten och en latte. 79 kr tack.

Idag tog jag dagens lunch. Kycklingspett, ett glas vatten och en latte. 95 kr tack.

Men, sa jag. Men. Men. Det var inte vad jag betalade förra gången.

Ska du ha bröd till maten? Inte det, då blir det 85 kr tack.

Mitt trevliga sällskap beställde dagens lunch. Ett glas vatten. En kopp te. Bröd ingår. 75 kr tack.

Kreativ prissättning, det måste man ge dem.

Kommentera

