Kreativ uppfostran

Standard

Ja, skitungen vägrade göra läxan. Och när jag vägrade skrika och tjata så fanns det bara en sak kvar att göra. Jag stängde in henne på rummet. Och jag hade sinnesnärvaro nog att hålla bästis-shnooksarna på min sida av dörren. Yes. In your face unge.

Minutrarna tickade iväg. Det sparkades lite på dörren. Och det morrades. Men sen blev det tyst. Nu kommer hon snart ut och ber om förlåtelse, tänkte jag segervisst och log åt min egen förträfflighet. In your…osv.

Men inte kom hon ut inte.

Och nu hade lilla skitungen övertaget. Jag ville ju ut och springa. Nu fick jag krypa till korset. Knacka försiktigt på dörren. Jo, vännen. Mamma ska ut och springa nu.

Överlägsen min tillbaka.

Nu kom hon ut. Läste läxan och förhandlade sig till oceaner av tid framför datorn.

 

In your face morsan!

Kommentera

