Småstjärnor har rumsrena texter

Standard

Jo, sången handlar om en pappa som plockar ur diskmaskinen.

Sjuåringstrollet försöker få mig att förstå vilken låt de ska mima till på skolan. Den är från melodifestivalen, förklarar hon.

En trygg familjefar
Som kan plocka ur en diskmaskin
Och kan byta olja på min bil

Ja, det är den låten mamma. Linda Bengtzing ska vi vara.

Det är kanske inte läge att berätta att låten inte alls handlar om en snäll pappa, utan en tjej som är kåt på någon annan än sin man.

Men ändå i min fantasi
Finns en annan i mitt liv

 

Uppdraget att hitta en gul klänning gick förövrigt alldeles utmärkt. Trodde jag skulle få dammsuga second hand marknaden, eller lägga ut hutlös summa pengar på en klänning hon bara kommer att använda en gång. Men då gled dörrarna isär på H&M och blottade en fabulös liten blåsa i gult för 49,50. Hur det är möjligt att sälja ett helt plagg för samma pris som en förpackning näsdukar övergår mitt förstånd.

 

En reaktion på ”Småstjärnor har rumsrena texter

Kommentera

