Sexchockar mina kollegor

Standard

Mina digitala apparater ska kopplas ihop. Så att jag kan jobba när som helst. Och var som helst. Jag tänker kontorstid vid stranden. Skulle tro att chefen tänker nåt helt annat. Till och med min telefon har nu ett förhållande med min stora stationära ålderman. Sött.

Men det blev lite pinsamt där ett tag. Datanördskollegan har glo-ögon och råkade se sånt som han inte skulle se. Ett dokument som innehöll ordet ”ligga” till exempel. Det blev tyst. I några väldigt långa ögonblick.

Ska jag ta chansen och låtsas att jag är så där härligt frispråkig? Som om jag ledigt pratar om G-punkter, oljor och massagestavar med mina kollegor. Eller ska jag rodna och gömma mig under skrivbordet?

Det blev varken eller. Jag hamnade i ett invecklat försvarstal som totalt sänkte min trovärdighet. Kollegan är numera fullständigt övertygad om att jag är sexmissbrukare.

Men, ja, det är ändå inte den största sexchock som jag utsatt en kollega för. En gång hittade en chef en liten lapp med mitt namn på. Lappen hade legat i fickan på arbetskläderna och förmodligen hade chefens mamma(!) hittat den när hon skulle tvätta rocken. Under namnet fanns fyra erotiska fraser översatt till tyska. En kompis hade fixat dem åt mig, så att jag kunde flirta med min tysktalade dejt, tyckte hon.

Kommentera

