Min bulle i ugnen

Standard

En bulle i ugnen?

Två skivor ljuvligt doftande kanellängd ger effekten att min mage lägger en bulle på jäsning. Degen sväller ut och rinner över byxkanten. Helt omöjlig att hålla på plats.

Och skinnet spänns till bristningsgränsen. Jag brukar klappa om min lilla mage. Prata med den. Bläddra i kalendern och notera förlossningsdatum.

Trettiofem år tog det innan jag gjorde kopplingen mellan uppsvälld mage och det jag stoppade i munnen. Innan ni lämnar giftiga kommentarer om min bristande slutledningsförmåga så ställer jag mig i försvarsställning. Upp med garden. Man kan faktiskt bli glutenintolerant på gamla dar? Sådetså!

Nyförlöst?

Och det finns även en koppling mellan nedstämdhet och gluten. Det kanske läkaren som undersökte mig, för några år sedan, och diagnostiserade mig deprimerad kunde ha kollat? Ett enkelt blodprov skulle ha gett indikationer. Nej, det blev ett år med Citalopram. Sjukt onödigt.

Så nästa gång ni ser mig och tänker shit vad ovanligt fräsch hon ser ut så svarar jag tacka fan för det.

Nu lider jag inte längre av:

  • trötthet
  • diarré, gaser och buller i magen
  • viktnedgång
  • blodbrist med järnbrist och brist på vitaminerna B12 och folsyra
  • blåsor i munnen
  • värk i skelettet
  • svårigheter att få barn.
2 reaktioner på ”Min bulle i ugnen

Kommentera

