It takes two to tango!

Standard

Dans alltså. Det finns många sorter. Den värsta är inte de som lämnar svettfläckar på min mage, eller de som pratar sönder hela låten. Nej, de som får mig att gnissla tänder är ryck-och-slit dansarna. De bestämmer sig för att skicka mig till en punkt på golvet. Och då spelar det ingen roll om jag är mitt uppe i en annan tur, om jag har slarvat bort takten, eller om det faktiskt redan står en person på just den platsen dit min danspartner tycker att jag ska.

Stor risk för kroppsskada alltså.

Jag brukar försöka parera genom att kämpa emot. Men då tar de bara i mer. Jävligt självcentrerade typer. It takes two to tango.

 

Kommentera

