Träningsmåndag och helkroppsvibrator

Standard

Bzzzzt

Japp. Nu har jag testat en helkroppsvibrator. Ska göra underverk med de små muskelgrupperna sägs det. Men det kan jag inte uttala mig om än, för jag kände absolut ingenting. Jo, tänder som skakade och kindpåsar som vibrerade.

Försökte svara på coachens frågor när jag låg som en liten räka på plattan. Och vips såg jag inte bara ut som en räka, utan lät som en räka också.

Men. Detta var bara första gången. En teknikövning. Nästa gång ska jag skakas om lite kraftigare och i längre perioder. Vi får se då vad det ger.

Powerplate. 10 gånger för 500 spänn. Så lätt lurar man mig.

Så här motiverar jag den investeringen: Det går fort, lunchrastfort. På max 30 minuter har man skakat tillräckligt. Och med skakiga övningar så kommer man åt massor av % av kroppens muskler. Hur många kommer jag dessvärre inte ihåg. Och hon sa att det var utmärkt träning. Och…

Men orkar man inte lyssna på det där babblet så är den egentliga orsaken att jag har utvecklat ett svårt fall av träningsberoende. Vill träna hela tiden.

Så när jag var klar det den där apparaten så tog jag en löprunda. Den sanslöst vackra rundan som har lagt en mördarbacke halvägs in.

Nu är det bäst för er att ni uppskattar bilderna nedan, för min tidtagning kukade ur när jag plockade fram kameran. Siffrorna som jag fört in på funbeat.se är rena gissningar. 😦

Kommentera

