Nya skor på äldre person.

Standard

Living in a box?

Mina fötter fick vårkänslor igår och styrde tårna rätt in i en skoaffär. Övriga kroppen hade inget att sätta emot. Två par skor blev det. Det ena paret med öppna tår och skyhög klack (ålderskrisvarning). Det andra med sportig look och skateboard på köpet (ålderskrisvarning).

Kassörskan tyckte förövrigt att jag skulle behålla kartongerna så att jag kunde vinterförvara mina skor på ett smidigt sätt. Jaha, tänkte jag, är det så man gör? Har alltid misstänkt att metoden jag använt, att hälla skorna in i garderoben, inte var det bästa alternativet.

4 reaktioner på ”Nya skor på äldre person.

  1. Jag funderade på att kalla dig tanten på affären, men ångrade mig 😉

    De andra skorna kommer på bild så fort jag fått dem på fötterna. Men så länge det är istid ute så blir det minsann inga klacke-skor.

  2. Katrin G

    ”Har alltid misstänkt att metoden jag använt, att hälla skorna in i garderoben, inte var det bästa alternativet.” 🙂 Skrattade högt, kul läsning!

Kommentera

