Snaggade strutsägg

Standard

Man får passa sig vilken frisyr man sätter på huvudet. En barndomskompis gjorde det fatala misstaget att klippa sig för kort, så han fick namnet ”det snaggade strutsägget”. Och med tanke på hur roligt vi hade åt det så kan det vara så att han var mer kompis med oss, än vi med honom.

Nu har mitt hår barkat iväg så långt att jag börjar ge mig själv öknamn. Den blekta skurmoppen. Tjena mittbena. Tjackhoran Svetlana. Osv.

Det uppskattar jag inte alls. Så tji fick jag när jag bokade in mig själv på en helrenovering.

Men det är bara ett problem….jag vet inte hur jag vill se ut. Eller, jo, det vet jag ju. Men mitt hår är alldeles för kort för det. Jag är i det fruktade  mellanlandet. Tiden står stilla på denna kontinent, och kön till passkontrollen har inget slut. Här blir jag kvar i evigheters evighet. Tills döden skiljer oss åt.

Ni får ge mig konstgjord andning under tiden. Rösta på bästa tillfälliga lindring:

Frisyr 6

Frisyr 5

Frisyr 4

Frisyr 3

Frisyr 2

Frisyr 1

8 reaktioner på ”Snaggade strutsägg

  1. Fniss! Vilken kommentar av korpen!

    Själv begriper jag inte skillnaden. Samma frisyr med olika mängd kamning säger mina ögon. Jag tror du kan ha dem som veckodagsfrisyrer. Leta upp en söndagsfrisyr också så är det klArt!

  2. Alltså, jag vet inte vilken frisyr det blev – förutom att det inte blev nummer 4. Och det verkar som om den frillan hade gjort störst succé av att döma från era kommentarer. Så kan det gå.

Kommentera

