Min nya frisyr

Standard

Jag tog min nya frisyr och drog till Sundvall. Där hittade jag en soffa som man nog skulle kunna tillbringa en hel arbetsvecka i. Eller ett par timmar hånglandes med välrakad man. Fast då kanske man bör se till att kollegorna lämnat fikarummet först.

Annat var det förr. Minns kollegan på ICA-butiken uppe i Umeå där jag jobbade, hon väntade minsann inte tills vi hade gått. Nej, ner i soffan bara med pojkvännen som hade cyklat över halva stan för att få luncha med henne. Det kunde hända att hon hade sen lunch, och då stod han bakom henne i kassan och glodde dumt tills hon var klar. Chefen fick säga till. Många gånger.

Jo, och så hittade jag en skön kontorsstol. Men den är lite låg. Och skrivbordet lite väl högt. Har händerna ovanför huvudet när jag skriver detta. Ser lite grann ut som en HD-åkare med de tatuerade, håriga armarna på det förlängda hemmagjorda styret. Så fåfäng skulle jag aldrig bli att jag kapade blodflödet bara för att passa in i gänget….säger jag och vinglar vidare på mina höga klackar och i byxor så tighta att jag måste sprätta loss dem från kroppen på kvällen.

5 reaktioner på ”Min nya frisyr

  1. mariaprytz

    Det där är definitivt en bra växa-ut-frisyr. Är det längre hår du siktar på? Snygg frilla, behöver göra ett klipp jag också.

  2. Ja, någon gång vill jag testa livet som långhårig också. Kasta med håret i vinden och sätta upp i en tofs om jag är dödligt less på att fixa till det.

    Tack hörrni!

Kommentera

