LCHF – istället för silicon?

Standard

Märkligt. Har mina mandariner uppgraderats till apelsiner? Juicy! Och, var var jag när det hände?  Känner mig lite som Bruce Almightys flickvän som vaknar upp en morgon med uppgraderad figur. Eller som spindelmannen som till sin förvåning hittar en helt ny bringa.

Men jag tror varken Gud eller muterade spindlar har något större intresse för mina citrusfrukter. Alltså riktar jag misstankarna åt annat håll. Kan det vara LCHF?

Kastar ut frågan på kostdoktorn.se och får genast svar. Japp, så är det. En webbenkät visar att 22 % tycker att brösten ökat i volym och hela 49 % säger att brösten inte krympt, trots att resten av kroppen gjort det.  Kostdoktorn förklarar:

”Om man accepterar den nyare teorin om viktkontroll, att kroppens fettlager är hormonellt reglerat, finns en rimlig förklaring. Högt insulin ger lätt bukfetma. Lågkolhydratkost sänker insulinet. Då krymper oftast bukfettet.

Kvinnors fett kring bröst och höfter regleras främst av ett annat hormon, östrogen.”

Sist jag trollade bort så här mycket underhudsfett (genom bantningskuren svält & depression) så förvandlade jag av misstag mina tuttar till minibröst. Men som sagt, kosthållningen LCHF har uppenbarligen gett mina tuttar ett lyft. En bieffekt till som jag kan leva med.

5 reaktioner på ”LCHF – istället för silicon?

  1. mariaprytz

    Men allvarligt, tror du på riktigt att du får större bröst av LCHF? Jag tror jag måste kontraskriva på detta… 🙂

  2. Jag tror inte. Jag vet att jag fått ökad volym. Mest troligt på grund av större bröstmuskler som liksom lyfter upp behagen. Men förmodligen också beroende på vad jag äter. Och ja, platt mage ger också illusionen om att något har växt.

    Så många bäckar små,
    ger mer att titta på.

    • mariaprytz

      Klart att det är brösmusklerna som har växt. Du lär ju knappast samla på dig fett i tuttarna för att du äter grädde? Men det är ju bra att dina behag gör dig glad 🙂

Kommentera

