Tjena – mittbena!

Standard

Vi som luftar lungorna i vårsolen tycker jag har så pass mycket gemensamt att vi ska hälsa på varandra. Så när jag möter en annan joggare så viker jag ut handen i en lagom nonchalant hälsning. Inte för hejjig och inte för dryg. Men det är bara var femte svettpärla som hälsar tillbaka. De andra orkar antingen inte ens lyfta blicken, eller så tittar de på mig och konstaterar att vi inte alls är bekanta. Vad trodde jag liksom?

Men jag tänker inte ge upp. Så länge motorcykelförare känner varandra utan att känna varandra så tänker jag känna alla sportiga löpare längs vägarna. Så det så.

Förresten så har jag noterat att det mest förekommande skräpet i väggrenarna är förpackningar av märket Gainomax och McDonalds samt blandade ölsorter.

Kommentera

