Frivilligt stålbad!

Standard

Hela veckan har jag öppnat dörren till den ena tortyrkammaren efter den andra. Vackra, smarta, starka kvinnor med fantastiska bostäder. Balkonger som klär husväggarna i flera väderstreck, tvättstugor som ser ut som spaanläggningar, uteplatser med grilldoft och krokusar, och matsalar med utsikt över himmelriken.

Varför utsätter jag mig för detta?

Min lägenhet insprängd i ett tegelgetto känns ovärdig. Inte ens den löjligt låga boendekostnaden kan trösta mig när jag vikt ihop min kropp och lagt den i vräkiga soffor, smuttat skratt och te ur generösa koppar och valsat runt över nylackade golv.

Varje vår är det samma visa. Jag dör lägenhetsdöden.

Men jag är så feg att det inte finns tillräckligt med puffade soffkuddar i världen att gömma mig bakom. Trots att dessa kvinnor har hela hus på sina axlar så törs jag inte. Trots att min ekonomi är mer än väl godkänd så törs jag inte. Trots att jag redan ägt ett hus så törs jag inte.

För tänk. Om jag. Skulle vakna upp i ett hus och känna mig ännu mer ensamstående än vad jag är. Det vet jag inte om jag skulle klara av. Vill jag verkligen dela gräsmatta med mig själv?

2 reaktioner på ”Frivilligt stålbad!

  1. mariaprytz

    Du har halva boendekostnaden jämfört med mig. Det innebär att du kan lägga över 30 000 kr på en resa till solen varje år om du vill. Det är lyx det. Då kan jag sitta på min altan och grilla mig svart av avundsjuka 🙂

Kommentera

