Nu är det (h)jul igen!

Standard

Ok, den HÄR sommaren ska min dotter lära sig cykla. Och simma. Vi lovade varandra precis samma sak förra året. Och året innan det. Men. Ja. Det gick sådär. En av oss blev rädd. Eller kanske båda!?

Men nu är det slutlekt. Jag ska vara stränga föräldern som tvingar mitt gråtande barn att greppa tag om styret igen. Att ge upp ska inte finnas som alternativ. Inte ens om mamman själv börjar gråta.

Om jag ska vara ärlig så snyftade jag till när nya rosa underverket skulle betalas. Och det skäms jag för eftersom jag lätt lägger samma summa på ett par träningsdojjor utan att ögonen fuktas det minsta.

Jag är väl inte föräldern som lägger hela min månadslön på mitt barn om vi säger så.

Kommentera

