Orka!

Standard

Nej, produktiviteten slog inte rekord idag. Tog sats för att författa några fantastiska rader text, men kunde inte se tangenterna över den blonda kalufsen som ständigt mellanlandade i mitt knä.

Och när datorn låste sig och raderade det arbete som jag ändå hade lyckats åstadkomma så fick jag bara ur mig några ynkliga svordomar.

Sen när telefonen ringde så blev jag bara mer förvirrad än jag var tidigare. Här gick jag omkring som vanligt folk och trodde jag hade koll. Orka!

Inte blev det någon hurtig löprunda heller. Trots att solen sken och oceaner av tid lång framför mig.

Och till råga på allt. Jag proppade i mig hela chokladkakan och fick sår i gommen som straff.

Det finns bara ett sätt att bryta den trista trenden och det är att gå och lägga sig. Men inte ens det orkar jag.

Och nej, det kommer ingen hurtig slutkläm på det här inlägget. Vill nu fånga dagen så får ni göra det själva – utan mig. Orka!

3 reaktioner på ”Orka!

  1. Örjan

    Hmpf!

    Detta kallar jag stöld, jag ÄGER ju ORKA 🙂

    /Mannen som ibland befinner sig under dig (i källaren alltså)

Kommentera

