Jag är kaffe

Standard

Jag är kaffe. Trettiofem år gammal och först nu är jag kaffe. Andra har säkert vänt med läpparna mot koppen flera gånger vid det här laget. Ändrat sig och börjat dricka hälsosamt te istället. Men inte jag. Jag ler lyckligt åt den mörka doften när händerna girigt sträcker sig efter hettan. Slickar mig om läpparna och låter pirret rinna ner i kroppens alla vrår.

Kaffe väcker lust. Ögonen väcks till liv. Längtan tänds.

Det roar mig att veta denna hemlighet. Och det roar mig mer att se kyrktanter dricka sitt starka kaffe tillsammans med andra lika desperat kaffesugna. Jag fnissar åt bisterögda män som suger i sig kopp efter kopp. Och jag förstår varför vi njuter så av att fika tillsammans.

Jag är kaffe. Tack och lov för det 😉

4 reaktioner på ”Jag är kaffe

Kommentera

