Marathonloppet

Standard

Man kan säga att jag sprang ett marathon idag. Det kändes i alla fall så. Nervositeten la sig som en hinna framför mina ögon och adrenalinet steg flera procentenheter när starten började närma sig.

Pang. Allt fokus på att röra mig framåt. Tramp. Tramp. Tramp. Kryssade mellan övriga deltagare och stötte in i ett par. Det kunde inte hjälpas. Ivern var för stor.

Några munnar vätska. Parera stegen så att jag inte skulle falla. Tramp. Tramp. Tramp. Vinka till publiken. Fantastiskt roligt. Började ana målet i fjärran.

Och där. Sista steget i loppet. Tackade för mig och klev åt sidan. Andhämtning långt upp i halsen. Andas. Pulsen fortfarande hög. Andas.

Nej, jag fick inte veta resultatet, men jag noterade att jag låg bland de tre bästa. Får väl läsa i tidningen hur det gick. Men jag är ändå nöjd. Kanske kunde jag ha sprungit snabbare på vissa ställen, men, det får jag försöka med nästa gång istället.

En reaktion på ”Marathonloppet

Kommentera

